Čitamo mi, u obitelji svi Ispis

citamo mi 

citamo mi2 U petak 10. veljače 2012. godine u našoj školi, točnije u 3.B razredu, započeo je projekt „Čitamo mi u obitelji svi“ u organizaciji školske knjižnice i Hrvatske mreže školskih knjižničara. Projekt je već uspješno proveden u nekoliko europskih država i polučio je izvrsne rezultate. Ovo polugodište provodi se u nekoliko desetaka osnovnih škola diljem Hrvatske.

Ovim projektom utječe se na razvoj čitalačkih kompetencija koje, prema zadnjem PISA istraživanju 2009. godine, nisu najbolje razvijene među hrvatskim petnaestogodišnjacima.

Razvoj čitalačke vještine ključan je za razvoj svih drugih oblika pismenosti. Nakon što učenici u prvom razredu osnovne škole nauče čitati, jako je važno da im možemo ponuditi zanimljivu literaturu za čitanje. No, koje god aktivnosti poduzimali školski knjižničari i učitelji radi poticanja čitanja, radi stvaranja navike čitanja i otkrivanja čitateljskih estetskih užitaka, sve su one veoma ograničenog dometa, ako učenici adekvatne poticaje ne dobivaju i u svojoj obitelji. Naime, učenici nižih razreda uče ponajprije oponašanjem, a sve do puberteta glavni su im uzori i autoriteti njihovi roditelji. Nema kvalitetnijeg poticaja i efikasnije metode svladavanja tehnike čitanja, nego kad učenik svakodnevno viđa svoje roditelje kako čitaju i kako uživaju u pročitanom.

Ukoliko učenici u nižim razredima ne uvježbaju dovoljno dobro tehniku čitanja, kasnije je veoma teško nadoknaditi propušteno, redovito imaju problema s učenjem, ne samo s čitanjem (lektire).

Zapazili smo kako kod učenika u trećem i četvrtom razredu zanimanje za čitanje naglo opada.

Stoga smo pripremili knjižničnu naprtnjaču s 8 zanimljivih knjiga iz različitih područja. Neke su knjige namijenjene roditeljima, neke djeci, a neke za zajedničko čitanje. Svakog petka tijekom drugog polugodišta jedno će dijete dobiti knjižničnu naprtnjaču s knjigama, ponijet će ju kući, a iduće srijede vratiti u školu.

Tijekom pet dana, koliko naprtnjača bude u obitelji, važno je da svi članovi obitelji čitaju i porazgovaraju o pročitanomu te da pročitane odlomke prokomentiraju, pokušavajući skrenuti pozornost na zanimljive i vrijedne dijelove i na kraju svoje dojmove i zanimljivosti zapišu u priloženu bilježnicu dojmova.

U srijedu, kad dijete donese knjižnu naprtnjaču u školu, ispričat će najljepše doživljaje tijekom proteklih dana kad su svi u obitelji čitali knjige iz naprtnjače. Na taj način potaknut će i ostale učenike na čitanje, odnosno na izgradnju pozitivnog odnosa prema čitanju.

Svrha ovog projekta je i razvijanje svijesti o potrebi čuvanja zajedničke imovine, odnosno razvijanje svijesti da se prema knjigama koje posuđujemo drukčije ophodimo nego prema radnim udžbenicima, odnosno svatko ima pravo čitati iz nepošaranih i neoznačavanih knjiga.

Nikako nije moguće da svi u ovih nekoliko dana pročitaju svih osam knjiga, ali to nije ni svrha ovog projekta. CILJ JE ZABAVLJATI SE I DRUŽITI KAO OBITELJ KROZ ČITANJE KNJIGA.

Želimo vam da ugodno provedete vrijeme uz knjige sa svojom obitelji. :)

comments