|
U trećem smo razredu. Početak je školske godine, a mi smo već u punom radnom zamahu. Ponavljamo gradivo 2. razreda, ali i učimo novo. Najzanimljivija nam je priroda i društvo. Učimo se snalaziti u prostoru. Puno je novih pojmova koje treba upamtiti, ali i znati i primijeniti u praksi. Bili smo jako znatiželjni kad su nam učiteljice najavile odlazak na terensku nastavu u Maksimirski park. Prva pomisao – Maksimir, zoološki vrt, zabava… Ali... ništa od toga! Učiteljice su objasnile da ćemo sve ono što smo o orijentaciji naučili iz knjiga, primijeniti na terenu – krenut ćemo u potragu za blagom. Nakon tjedana kišnog vremena, tri su nam sunčana dana bila dovoljna da u tri grupe svi učenici 3. razreda naše škole obave terensku nastavu. U parku Maksimir dočekali su nas vodiči i objasnili da moramo u šumi pronaći 8 karata koje nas vode do škrinjice s blagom. Da bismo pronašli karte, moramo se snalaziti u šumi pomoću Sunca, panja, mahovine, kompasa i sunčanog sata. Svaki je učenik dobio kompas i krenuli smo. U početku je sjever bio svakom od nas na drugoj strani, ali onda smo se svi polako počeli orijentirati. Ubrzo smo pronašli i 1. kartu, ali čim smo zalazili dublje u šumu, zadaci su bili sve teži, kompas stalno na dlanu, a sjever svima na istoj strani. Kao pravi istraživači pronalazili smo mahovinu na drveću, godove na panju, a da bismo znali koliko je sati – sami smo se snalazili na sunčanom satu. Puna tri sata trajala je naša potraga. Pronašli smo svih 8 karata koje su nas dovele do blaga. Kad smo otvorili škrinjicu, svaki je učenik dobio novčić za uspomenu na našu terensku nastavu. Umorni, ali zadovoljni i veseli, puni novih saznanja vratili smo se u našu Veliku Goricu.
Učenici 3. razreda OŠ Nikole Hribara |
|
Rano ujutro ispred škole s četvrtim razredom PŠ Lomnica čekali smo bus za Karlovac. Išli smo posjetiti Šumarsko drvodjelsku srednju školu. Putem smo se zabavljali i ubrzo stigli u sunčani grad. Učenik trećeg razreda Izidor poveo nas je u obilazak škole, pokazao nam je kako mjeriti temperaturu zraka, količinu padalina… Vidjeli smo i poligon na kojem učenici te škole imaju praksu. Pokazali su nam različite strojeve, a poslije toga smo išli u razgledavanje grada. Umorni od hodanja jedva smo dočekali ručak. Nažalost morali smo se vratiti u Goricu na nastavu. Još danima smo bili puni dojmova i veseli što smo upoznali nove ljude. Bilo nam je super! |
Učenici dodatne nastave iz kemije 7. i 8. razreda Mladi radoznalci i Mladi istraživači sa svojom profesoricom Anitom Kovačević sudjelovali su u edukativnoj radionici ''CSI: HPM-Zločinac u kokošinjcu'', 19.12. u prostoru Hrvatskog prirodoslovnog muzeja.
Kroz niz raznolikih aktivnosti istraživali smo o strukturi i smještaju DNA u stanici, njene uloge o nasljeđivanju, osnovnim metodama analize(DNA laboratorij) te njihove primjene u forenzici (DNA detektiv).
Najprije je prikazana animirana multimedijalna prezentacija na temu ''što je to DNA, kako izgleda, gdje se nalazi i kako je proučavamo'' u kojoj su na slikovit, pojednostavljen, razumljiv način, obrađeni gore navedeni pojmovi. Nakon toga je demonstrirana metoda elektroforeze nukleinskih kiselina (razdvajanje DNA molekula, različite duljine pomoću električnog polja i gela agaroze) korištenjem prehrambenih boja. Zatim smo samostalno izolirali DNA iz banane korištenjem isključivo svakodnevnih potrepština iz kućanstava.
U zadnjem dijelu radionice (simulacija metode DNA bar kodiranja) rješava se zločin u kokošinjcu pri čemu smo najprije morali pronaći trag na ''mjestu zločina'', a zatim samostalnim radom u ''DNA laboratoriju'', uz korištenje prave laboratorijske opreme izolirati DNA zločinca i umnožiti ciljani gen PCR reakcijom, poslati uzorke na određivanje slijeda nukleotida, pretražiti banku gena za dobiveni slijed, na temelju dobivenog znanstvenog (latinskog) imena vrste potražiti zločinca u ''policijskoj kartoteci'' i naposljetku pronaći ga u Zoološkom postavu Muzeja. Uz to ponuđene su posebno osmišljene DNA društvene igre na temu elektroforeze nukleinskih kiselina, PCR reakcije, memorijske kartice s ilustracijama laboratorijske opreme i kemikalija velika DNA slagalica te izrada kartonskih modela DNA prema realnim sljedovima pojedinih vrsta.
Svi smo dobili i edukativni listić koji je sadržavao nekoliko ''mozgalica'' na temu animalne forenzike te prostor na koji se trebala zalijepiti sličica ''uhićenog zločinca''.
Bilo nam je veoma zanimljivo i željeli bismo opet…
Mladi radoznalci i istraživači
|
|
25. studenoga 2013., u sklopu vjeronaučne nastave, učenici petih, šestih i sedmih razreda posjetili su džamiju u Zagrebu. Džamija je mjesto okupljanja, klanjanja i zajedničke molitve muslimana. Učenici su obišli molitveni prostor koji se uvelike razlikuje od kršćanske crkve. Nema slika, kipova ni religiozne glazbe. Prije ulaska potrebno je izuti obuću, a djevojke i žene glavu moraju pokriti maramom. Uz stručno vodstvo upoznali smo se s muslimanskim običajima i nekim temeljima islamske vjere.
Ovo su neki od dojmova učenika:
Mnogo toga sam saznala; da se mora izuti prilikom ulaska u džamiju, da uče arapski jezik, da žene i djeca u džamiji moraju biti odvojene od muškaraca.
Antonela Rea Barišić, 5.d
Iznenadilo me kako je džamija velika i cijeli je pod prekriven tepisima.
Ivan Bolješić, 5.d
Svidjela mi se njihova zastava. U džamiji nema kipova. Morali smo biti bosi.
Dominik Čale, 5.d
Jako mi se svidjelo, ali ne razumijem kako muslimani mogu čitati ona čudna slova.
Ana Marija Krajačić, 5.d
Bilo mi je čudno vidjeti da je sve puno zelene boje (tepisi, zastava).
Petra Mesić, 5.d
Iznenadilo me koliko je visok minaret.
Tin Šaban, 7.d
Imaju vrlo zanimljive običaje i ne znam kako uspiju cijeli dan biti bez vode i hrane za vrijeme Ramazana.
Tia Juriša, 5.d
Džamija je lijepo uređena. Puno smo naučili o islamskoj vjeri.
Patrik Gebrešek, 5.d
Neobično mi je da se muslimani u molitvi klanjanju Bogu.
Tomislav Dobrinčić, 5.d
Džamija je velika i jako neobična.
Marko Stanić, 5.d |
U petak, 15.11. 2013., članovi novinarske skupine , dodatne nastave hrvatskog jezika i Mladih knjižničara, u pratnji profesorica Ivane Đaković, Irene Lacković i naše knjižničarke Monike Meštrović, posjetili su 36. međunarodni sajam knjiga i učila Interliber. Kao i svake godine, Interliber je nudio mnogo. Osim sajma knjiga na Velesajmu ste mogli posjetiti sajam glazbe i multimedije te Inovu-izložbu inovacija na kojoj su sudjelovali razni međunarodni izlagači. Mogli ste vidjeti mnogobrojne prezentacije, nastupe pisaca i nakladnika, razgovore s književnim kritičarima, stručne skupove, dječje radionice i još mnogo toga. Mladi knjižničari prisustvovali su završnoj svečanosti Nacionalnog kviza za poticanje čitanja. Tom prilikom pogledali su predstavu Debela prema knjizi Silvije Šesto u izvedbi kazališta Mala scena. Predstava je bila zabavna i smiješna. Svi smo bili napeti dok su se izvlačile nagrade jer je Nika Jakopanec Strott iz naše škole bila među odabranim kandidatima. Nažalost, tamo nije osvojila nagradu, no kao predstavnicu naše škole na kvizu prigodnim poklonom – knjigom, nagradit će je naša školska knjižnica. Obilazili smo paviljone u kojima su se prodavale knjige i usput susreli i neke književnike. Najviše nas je razveselila Sanja Polak koja nam je napisala posvete u kupljene knjige. Šećući paviljonima 5 i 6 prolistali smo razne knjige. Zavirili smo u dječje, znanstvenofantastične, kuharice, pravopise , rječnike... Sve smo pogledali i zaključili da Interliber uistinu vrijedi posjetiti.
Mladi knjižničari i novinarke Iva Baj i Nela Dujić, 7.d
|
|
|
|
<< Početak < « 31 32 33 34 35 36 37 38 » > Kraj >>
|
Stranica 32 od 38 |