U sklopu Erasmus projekta Growing young ECOlogists with Stem, u četvrtak 16. 2. 2023. godine, održana je online radionica na kojoj su sudjelovali učenici naše škole i učenici partnerskih škola iz Grčke i Portugala. Svi su sudionici pripremili i predstavili svoje radove o STEM aplikacijama (svjetlosno upravljanje prometom, rotirajući solarni paneli, sustav automatskog navodnjavanja). Radionici se pridružio Giorgos Gideas, član Udruge SAPLLe, koji je predložio daljnje aktivnosti koje će se provoditi tijekom trajanja projekta kako bi podigli svijest o važnosti očuvanja okoliša te učenje o prirodnim znanostima učinili privlačnijim.
Erasmus tim |
Svim učenicima koji su poslali motivacijsko pismo za transnacionalnu aktivnost učenja u Portugalu želimo zahvaliti na iskazanom interesu i želji za sudjelovanjem u našem Erasmus+ projektu. Svi ste napisali odlična pisma, vaši školski uspjesi su izvrsni, vladanje uzorno i motivacija velika. Time ste nam zadali teške muke. Ipak, broj putnika za Portugal je ograničen tako da je ovo popis odabranih učenika:
Karla Vlahovac, Laura Dijanežević, Lucija Srbić, Veronika Zubec i Tin Stepanić.
Ostali neka i dalje budu vrijedni i uporni te im želimo puno sreće u nekim novim projektima.
Valentina Japec, Erika Likan Kelentrić i Milan Omrčen |
Iako nam se pomalo bliže hladniji dani, Mali ekolozi 2.a aktivni su u očuvanju prirode i brige o njoj. U sklopu Erasmus + projekta „Teaching for the future“ provodili smo mnoge aktivnosti učenja na otvorenom (outdoor learning).
Jedna od njih je izgradnja hotela za kukce. Neki od nas se možda naježe na spomen riječi kukac ili buba, no njihova uloga u ekosustavu je važna. Oni su ujedno i jedna od najbrojnijih i najrazličitijih skupina životinja. Zbog sve veće uporabe pesticida u prirodi ima sve manje kukaca. Posebno su važni kukci koji smanjuju broj štetnika i bolesti, prirodni oprašivači koji povećavaju prinose te tako čuvaju biološku raznolikost.
Zbog toga smo napravili hotel kao zaklon od niskih temperatura zimi. Koristili smo se prirodnim materijalima (grančicama, ljuskama od oraha, češerima...) te većom plastičnom bocom. Postavili smo ga na drvo u školskom dvorištu i s nestrpljenjem očekujemo naše male stanare.
Ivana Boban |
Tijekom sudjelovanja u Erasmus projektu socijalna pedagoginja Katarina Sikirić Lukić je sudjelovanjem u tečaju koji se održao Dublinu usavršavala interpersonalne vještine putem različitih interaktivnih aktivnosti usmjerenih na komunikacijske i socijalne vještine. Stečena znanja primjenjuje u radu s učiteljima i učenicima radioničkim oblikom rada te u svakodnevnom radu. Poveznica: https://sites.google.com/view/erasmus-dublin/home.
Stečeno znanje usmjerila je na uspješnu implementaciju preventivnog programa Interpersonalne vještine učenika i učitelja, Erasmus u razvoj socijalnih, komunikacijskih i emocionalnih vještina u školski preventivni program. S učenicima se na satovima razrednika radilo na unaprjeđivanju komunikacijskih vještina: verbalna, neverbalna komunikacija, aktivno slušanje, kreativnost, vještina rješavanja sukoba nenasilnim metodama, prezentacijske i organizacijske vještine kao i tehnike boljeg nošenja sa stresom i teškim situacijama. Svrha provedenih aktivnosti je socio-emocionalno osnaživanje učenika. Brojna istraživanja ukazuje kako su socio-emocionalne vještine jedan od ključnih faktora odrastanja za 21. stoljeće.
Krajem kolovoza provedene su radionice socio-emocionalnog osnaživanja i s razrednicima petih i šestih razreda koji su nastavili stečeno znanje primjenjivati s učenicima u svojim razredima.
Svakako se može zaključiti kako je sudjelovanje u ovom Erasmus + projektu unaprijedilo rad stručne suradnice socijalne pedagoginje u radu s učenicima i s učiteljima te obogatilo školski preventivni program.
Katarina Sikirić Lukić, socijalni pedagog |
Dragi učenici,
otvorena je prijava za transnacionalnu aktivnost učenja u okviru Erasmus+ projekta Growing young ECOlogists with STEAM koja će se održati krajem ožujka 2023. godine u Portugalu.
Ako te zanima uporaba STEAM-a, ekologije te razvoj novih vještina na ovim područjima – javi nam se! Potrebno je napisati motivacijsko pismo u kojem ćeš nam reći zašto bi ti bio/bila odličan kandidat za ovaj projekt. Od tebe očekujemo informatičku pismenost, sudjelovanje u aktivnostima projekta, poznavanje engleskoga jezika, sudjelovanje u radu škole te uzorno vladanje.
Prijaviti se mogu učenici 6. i 7. razreda naše škole.
Svoje motivacijsko pismo možeš poslati na mail:
Ova e-mail adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili JavaScript
najkasnije do 29. studenoga 2022. godine.
Želimo ti puno uspjeha!
Valentina Japec, Erika Likan Kelentrić i Milan Omrčen |
Završna aktivnost PBL-a je geografski projekt „Šetnja kulturnom baštinom Velike Gorice“. Tijekom projekta učenici su usvojili pojam kulturne baštine, proučavali kulturnu baštinu Velike Gorice, te upoznali i naučili raditi u novom digitalnom alatu ThingLink. Rad na projektu odvijao se u nekoliko faza. Prvo su na satovima geografije učenici naučili na što se odnosi pojam kulturna baština te dobili zadatak istražiti kulturnu baštinu zavičaja (Turopolja), pri čemu smo naglasak stavili na graditeljstvo. Nakon toga trebalo je riješiti problem kako digitalno prikazati kartu Turopolja s lokalitetima kulturne baštine. Kao digitalni alat koji ima ono što nam je bilo potrebno, a da je dovoljno jednostavan i učenicima, pokazao se ThingLink. Učenici su izradili svoje prijedloge, a nakon toga ujedinili smo ih u jedinstvenu „Šetnju kulturnom baštinom Velike Gorice“.
https://www.thinglink.com/card/1643916529227530241
Učenici su radom na ovom projektu usvojili nove geografske sadržaje, unaprijedili kritičko mišljenje, komunikacijske i IKT vještine.
S projektnom nastavom nastavit ćemo i u budućnosti, povezujući geografske sadržaje s aktualnim temama za učenike.
Valentina Japec |
|