OS Nikole Hribara - Velika Gorica

Terenska nastava - izleti
Naša prva terenska nastava - ZOO vrt - listopad 2014. PDF Ispis

zoo 1  

„Baš je bilo dobro u ZOO vrtu!”, izjavili su prvašići nakon prve terenske nastave na kojoj su naučili zašto postoje zoološki vrtovi, kako se životinje ponašaju u jesen, što se događa s biljkama,  ponovili sadržaje o promjenama u prirodi te što rade ljudi u gradu u jesen. Naučili su kako čuvati prirodu. Osobitu pažnju su morali posvetiti ponašanju u prometu.

 
Lepi ti je Zagreb grad... PDF Ispis

lepi ti_je_1

lepi ti_je_116. i 7. listopada 2014. osvanuli su kao topla jesenska jutra stvorena za šetnju i nove spoznaje učenika 4. razreda o glavnom gradu Lijepe Naše.
Krenuli smo s Kaptola u posjet zagrebačkoj prvostolnici. Put nas je vodio preko Trga bana Josipa Jelačića i Dolca do Krvavog mosta gdje smo odglumili srednjovjekovne borbe stanovika negdašnjeg Gradeca i Kaptola. Uspinjući se Radićevom ulicom stigli smo do svetišta Majke Božje od Kamenitih vrata, najbolje očuvanog spomenika starog Zagreba, i, kroz nekadašnji istočni izlaz, ušli u Gornji grad. Središnji trg Gornjega grada, Trg sv. Marka, političko je središte Zagreba.
U Donji grad spustili smo se uspinjačom i u najvećoj ulici grada Zagreba, Ilici, točno u podne, dočekali pucanj gričkog topa s kule Lotrščak. Zasladili smo se kolačima i sladoledom u slastičarnici Vincek te središtem grada došli do zgrade Hrvatskog narodnog kazališta i Hrvatskog školskog muzeja.
Tamo smo vidjeli zbirku učila, pomagala, likovnih radova, udžbenika i priručnika, školskih propisa, fotografija i dokumentacije o školstvu u prošlosti.
Sretni i zadovoljni usvojenim znanjem i novim iskustvima vratili smo se u naš grad Veliku Goricu.

 

Voditeljica Aktiva 4. razreda
Vesna Stipić

 
Maksimirski istraživači – potraga za blagom PDF Ispis

maksimirski istazivaci_1a

maksimirski istazivaci_1 U trećem smo razredu. Početak je školske godine, a mi smo već u punom radnom zamahu. Ponavljamo gradivo 2. razreda, ali i učimo novo. Najzanimljivija nam je priroda i društvo. Učimo se snalaziti u prostoru. Puno je novih pojmova koje treba upamtiti, ali i znati i primijeniti u praksi.
Bili smo jako znatiželjni kad su nam učiteljice najavile odlazak na terensku nastavu u Maksimirski park. Prva pomisao – Maksimir, zoološki vrt, zabava… Ali... ništa od toga! Učiteljice su objasnile da ćemo sve ono što smo o orijentaciji naučili iz knjiga, primijeniti na terenu – krenut ćemo u potragu za blagom. Nakon tjedana kišnog vremena, tri su nam sunčana dana bila dovoljna da u tri grupe svi učenici 3. razreda naše škole obave terensku nastavu.
U parku Maksimir dočekali su nas vodiči i objasnili da moramo u šumi pronaći 8 karata koje nas vode do škrinjice s blagom. Da bismo pronašli karte, moramo se snalaziti u šumi pomoću Sunca, panja, mahovine, kompasa i sunčanog sata. Svaki je učenik dobio kompas i krenuli smo. U početku je sjever bio svakom od nas na drugoj strani, ali onda smo se svi polako počeli orijentirati. Ubrzo smo pronašli i 1. kartu, ali čim smo zalazili dublje u šumu, zadaci su bili sve teži, kompas stalno na dlanu, a sjever svima na istoj strani. Kao pravi istraživači pronalazili smo mahovinu na drveću, godove na panju, a da bismo znali koliko je sati – sami smo se snalazili na sunčanom satu. Puna tri sata trajala je naša potraga. Pronašli smo svih 8 karata koje su nas dovele do blaga. Kad smo otvorili škrinjicu, svaki je učenik dobio novčić za uspomenu na našu terensku nastavu.
Umorni, ali zadovoljni i veseli, puni novih saznanja vratili smo se u našu Veliku Goricu.

Učenici 3. razreda OŠ Nikole Hribara

 
Izlet 8.c u Karlovac PDF Ispis

izlet 8c_2014_4

izlet 8c_2014 Rano ujutro ispred škole s četvrtim razredom PŠ Lomnica čekali smo bus za Karlovac. Išli smo posjetiti Šumarsko drvodjelsku srednju školu. Putem smo se zabavljali i ubrzo stigli u sunčani grad. Učenik trećeg razreda Izidor poveo nas je u obilazak škole, pokazao nam je kako mjeriti temperaturu zraka, količinu padalina…  Vidjeli smo i poligon na kojem učenici te škole imaju praksu. Pokazali su nam različite strojeve, a poslije toga smo išli u razgledavanje grada. Umorni od hodanja jedva smo dočekali ručak. Nažalost morali smo se vratiti u Goricu na nastavu. Još danima smo bili puni dojmova i veseli što smo upoznali nove ljude. Bilo nam je super!

 
Edukativna radionica ''CSI: HPM-Zločinac u kokošinjcu'' PDF Ispis

edukativna radionica_kokos_1

edukativna radionica_kokos_4 Učenici dodatne nastave iz kemije 7. i 8. razreda Mladi radoznalci i Mladi istraživači sa svojom profesoricom Anitom Kovačević sudjelovali su u edukativnoj radionici ''CSI: HPM-Zločinac u kokošinjcu'', 19.12. u prostoru Hrvatskog prirodoslovnog muzeja.

Kroz niz raznolikih aktivnosti istraživali smo o strukturi i smještaju DNA u stanici, njene uloge o nasljeđivanju, osnovnim metodama analize(DNA laboratorij) te njihove primjene u forenzici (DNA detektiv).

 

Najprije je prikazana animirana multimedijalna prezentacija na temu ''što je to DNA, kako izgleda, gdje se nalazi i kako je proučavamo'' u kojoj su na slikovit, pojednostavljen, razumljiv način, obrađeni gore navedeni pojmovi. Nakon toga je demonstrirana metoda elektroforeze nukleinskih kiselina (razdvajanje DNA molekula, različite duljine pomoću električnog polja i gela agaroze) korištenjem prehrambenih boja. Zatim smo samostalno izolirali DNA iz banane korištenjem isključivo svakodnevnih potrepština iz kućanstava.

U zadnjem dijelu radionice (simulacija metode DNA bar kodiranja) rješava se zločin u kokošinjcu pri čemu smo najprije morali pronaći trag na ''mjestu zločina'', a zatim samostalnim radom u ''DNA laboratoriju'', uz korištenje prave laboratorijske opreme izolirati DNA zločinca i umnožiti ciljani gen PCR reakcijom, poslati uzorke na određivanje slijeda nukleotida, pretražiti banku gena za dobiveni slijed, na temelju dobivenog znanstvenog (latinskog) imena vrste potražiti zločinca u ''policijskoj kartoteci'' i naposljetku pronaći ga u Zoološkom postavu Muzeja. Uz to ponuđene su posebno osmišljene DNA društvene igre na temu elektroforeze nukleinskih kiselina, PCR reakcije, memorijske kartice s ilustracijama laboratorijske opreme i kemikalija velika DNA slagalica te izrada kartonskih modela DNA prema realnim sljedovima pojedinih vrsta.

Svi smo dobili i edukativni listić koji je sadržavao nekoliko ''mozgalica'' na temu animalne forenzike te prostor na koji se trebala zalijepiti sličica ''uhićenog zločinca''.

Bilo nam je veoma zanimljivo i željeli bismo opet…

Mladi radoznalci i istraživači

 

 

 

 

 
<< Početak < « 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 » > Kraj >>

Stranica 29 od 35

Erasmus+ Facebook

Erasmus+ partner

erasmus (1).jpg

Slučajna slika

slucajna10.jpg

Anketa

Internet najradije koristim za?
 

Pročitajte još i ovo!

KnjižnicaO projektu „Slušamo i ilustriramo Pinokija“

Srijeda, 16 Ožujak 2022

article thumbnailProjekt školske knjižnice „Slušamo i ilustriramo Pinokija“ započet je na inicijativu knjižničarke Monike Meštrović s ciljem poticanja čitanja „debelih“ lektira i razvoja čitalačkih...
... pročitaj cijeli tekst...

KnjižnicaČitateljski kutić

Četvrtak, 20 Svibanj 2021

article thumbnail Vaši vršnjaci preporučuju Ljekovita moć knjige – 10. Noć knjige  Videosadržaji: Charlie i tvornica čokolade – Marko Šavorić, 6. d Čitajte! – Ivan Dijanić, 8. f
... pročitaj cijeli tekst...

Drugi zanimljivi članaci...