OS Nikole Hribara - Velika Gorica

Projekti
Projekt Dobra klima za promjene PDF Ispis

projekt dobra_klima_za_promjene_1

projekt dobra_klima_za_promjene_2 Ove smo školske godine zajedno s Udrugom ZMAG organizirali različite zanimljive radionice i predavanja za učenike naše škole. Neke od njih još su u tijeku.

Sve se to događa u sklopu projekta „Dobra klima za promjene“ čiji je cilj educirati učenike i učenice osnovnih i srednjih škola u RH o važnim područjima održivog razvoja i zaštite okoliša. 

Mateja Medić, iz Udruge ZMAG, podučavala je učenike trećih i četvrtih razreda kako sami mogu reciklirati plastične vrećice i stari papir izrađujući različite predmete. Posebno zanimljiva bila je i radionica filcanja vune nakon koje su učenici odlazili doma s vlastito izrađenim vunenim cvjetovima. U ovim dvosatnim radionicama učenici su se, uz učenje, i dobro zabavili.

Oni nešto stariji, naši šestaši, slušali su predavanja o korištenju obnovljivih izvora energije u praksi dok će učenici petih i osmih razreda tek odslušati predavanja na temu hrane koju jedu. Za predavanja je odgovoran Matko Šišak, prof. povijesti i jedan od začetnika ovog projekta i Udruge ZMAG. 

A što je uopće ZMAG?

ZMAG (Zelena mreža aktivističkih grupa) je udruga koja ima za cilj razvijanje i promoviranje permakulture, ekoloških znanja i vještina, primjenjivih modela i tehnologija važnih za održivi razvoj te podizanje kvalitete života ljudi.

Teži svijetu u kojem ljudi imaju zadovoljene životne uvjete, socijalna i ljudska prava, pri čemu se ne ugrožava okoliš i održivost prirodnih ekosustava.

Raspored održavanja radionica i predavanja

 
Provedba CAP programa i TeenCAP programa u našoj školi PDF Ispis

U našoj se školi provode dva zanimljiva programa prevencije nasilja - CAP program i TeenCAP program.

Oba je programa pokrenula Udruga roditelja „Korak po korak“, a škole koje su uspjele oformiti potrebne timove za njihovu provedbu uvrstile su ih u svoje aktivnosti. Članovi timova (učitelji i stručni suradnici škole) završili su dodatnu edukaciju i trening.

UKRATKO O PROGRAMIMA

CAPCAP program (čit. KAP; akronim od Child Assault Prevention - prevencija napada na djecu) poučava djecu učinkovitim prevencijskim strategijama koje počivaju na vlastitim sposobnostima, a ne na njihovu ograničavanju. Provodit će se među učenicima drugih razreda dva školska sata u svakom razrednom odjelu (ukupno sedam razrednih odjela).

Kroz uživljavanje u razne uloge u igrokazima i vođenjem skupne rasprave tri posebno obučene osobe podučavaju djecu kako prepoznati potencijalno opasne situacije i učinkovito se obraniti.

CAPTeenCAP program, varijanta je CAP programa namijenjena populaciji dolescenata. U osnovnoj školi provodi se među učenicima osmih razreda.

Adolescenti su visoko rizična skupina za nasilje i zlostavljanje: dvostruko su češće žrtve kriminalnog nasilja nego odrasli i više su izloženi nasilju od bilo kojeg drugog dijela populacije. TeenCAP pruža specifične i konkretne informacije koje ih osnažuju te nudi strategije za ponašanje u opasnim situacijama i sprječavanje nasilja.

U jednom razredu izvode se tri radionice s učenicima, dan za danom, a vode ih dva voditelja, najbolje muško-ženski par. Prvi dan voditeljski par radi s cijelim razredom, a drugi i treći se dijele po spolu muški voditelj radi s dečkima, a ženski s djevojkama.

Prije provođenja radionica za učenike održe se roditeljski sastanci i predavanje za osoblje škole.

Program ima suglasnost Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa.

Članovi školskog tima

CAP program: Katarina Ravnjak, defektologinja; Vesna Stipić, učiteljica; Monika Meštrović, knjižničarka.

TeenCAP program: Sandra Raković, psihologinja; Boris Konjević, prof. TZK-a.

 

Više o programima možete pročitati na stranicama udruge

 
Mogu, ako hoću 1 PDF Ispis

Zagrebačka županija u suradnji s Policijskim postajama gradova organizira predavanja MAH 1 – Mogu, ako hoću 1: nizom predavanja o ovisnostima i ulozi policije u društvu. U četvrtak, 14. travnja 2011. četvrti razredi slušali su zanimljivo predavanje kontakt policajca Ivana Josića i aktivno sudjelovali iznoseći svoja iskustva o temi ovisnosti, dosadašnjim susretima s policijom te odgovornostima i obvezama koje imaju kao ravnopravničlanovi svoje društvene zajednice.

 
Festival znanosti PDF Ispis

U utorak, 12. travnja 2011. skupina darovitih učenika 4.-ih razreda, pod vodstvom psihologinje Sandre Raković, Mali čitateljski klub 3.-ih i 4.-ih razreda i Mladi knjižničari, pod vodstvom knjižničarke Monike Meštrović, bili su na Festivalu znanosti u Tehničkom muzeju u Zagrebu. Ovogodišnja tema Festivala je Svjetlost , a sam festival je posvećen znanstveniku Ruđeru Boškoviću obilježavanjem 300 godina od njegova rođenja (18.5.1711.).

Prvo što nas je zateklo po ulasku bila je izložba zanimljive Speleološke istraživačke opreme i izložba učeničkih radova Sunce koju smo pomno proučili i glasovali za najljepše radove. U samoj središnjici nalazila se izložba Ruđer Bošković-portret znanstvenika iz koje smo naučili neke nove stvari o znanstvenikovu radu i životu. Oduševio nas je mjerač potresa pa smo se često tijekom dana vraćali skakati pred njim kako bi nam točno izmjerio koliki smo potres izazvali. Na samom početku zatekla nas je radionica Koliko boja možemo naći u biljci? To nam baš i nije bilo pretjerano zanimljivo, ali smo zato više od sat vremena proveli na radionici Optičke iluzije na kojoj smo vidjeli kako gledanje nečega iz drugog kuta može biti interesantno, čak i smiješno. Ponosni smo na Mihaelu i Lovru koji su se ohrabrili i u sklopu radionice Mala TV-prognoza vremena nas izvijestili o vremenu. Naše male meteorologe nagradili smo zasluženim pljeskom. Slijedila je pauza koju su neki proveli listajući izložene knjige, drugi slušajući o Sudbini jedne tablete, a treći na klupi pod Suncem i u hladu dvorišta.

U radionici Piti ili ne piti, pitanje je sad? doznali smo što je dobro piti, a što ne. Sve su nas iznenadili studenti kemije svojim nenajavljenim eksperimentima u kojima je bilo i dima i vatre. Nismo se bojali jer znali su što rade, dušik i kalij miješali su s otopinama vode i stvarali predstavu za pamćenje. Jako nam se svidjela i radionica koja je slijedila Zvjezdana svjetlost jer smo u sklopu nje naučili i crtali pravilan raspored boja u Sunčevom spektru. S radionice smo otišli s radovima od kojih smo kasnije napravili lepeze i rashladili se od prisutne dnevne vrućine. Šlag na kraju bilo je gledanje Sunca teleskopom. Iznenadile su nas, inače, nevidljive crne pjege i podatak da je Sunce, zapravo, svijetlo-žute boje. Puni dojmova uputili smo se doma, a u sebi se nadamo da ćemo i sljedeće godine do tamo!  

 
Prevencija nasilja PDF Ispis

18. ožujka 2011. učenici 8.d, 8.e, 8.f, a 24. ožujka 2011. učenici 8.a, 8.b i 8.c sudjelovali su u preventivnom programu – prevencija nasilja u adolescentskim vezama pod nazivom Ljubav i popratne pojave. Program podupire grad Velika Gorica - Upravni odjel za društvene djelatnosti, školstvo i predškolski odgoj i CESI – Centar za edukaciju, savjetovanje i istraživanje. Tema se obrađuje po principu mladi za mlade putem interaktivne tribine. Tribinu su vodili bivši učenici Zrakoplovne tehničke škole Rudolfa Perešina Marija Jantak i Andrej Sreš koji imaju dugogodišnje iskustvo u ovom programu uz voditeljicu programa Biserku Šavora.

 
<< Početak < « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 » > Kraj >>

Stranica 8 od 9

Erasmus+ Facebook

Erasmus+ partner

erasmus (3).jpg

Slučajna slika

slucajna.jpg

Anketa

Internet najradije koristim za?
 

Pročitajte još i ovo!

KnjižnicaO projektu „Slušamo i ilustriramo Pinokija“

Srijeda, 16 Ožujak 2022

article thumbnailProjekt školske knjižnice „Slušamo i ilustriramo Pinokija“ započet je na inicijativu knjižničarke Monike Meštrović s ciljem poticanja čitanja „debelih“ lektira i razvoja čitalačkih...
... pročitaj cijeli tekst...